maandag 19 januari 2009

Zondag

Tadeusz heeft een valling. 's Nachts slapen doet hij niet echt. Vooral hoesten en wenen. Onze zondag speelde zich bijgevolg nogal suffig binnenshuis af. Voornamelijk toch. Ik heb drie keer afgewassen vandaag. Twee wasmachines gedraaid. Speelgoed van Tadeusz een keer of driehonderd opgeraapt van de grond. Twee keer gekookt. Een keer de vloer rond de kinderstoel van Tadeusz met een sponsje geschrobt. Vaststelling van de dag: rijstkoek in combinatie met babyspeeksel wordt een soort supercement. Tadeusz kakte tweemaal het verzorgingskussen onder toen ik met mijn ogen knipperde. Zo'n zondag was het dus.

6 opmerkingen:

Masjenka zei

Dag Ysabel, ook ik kom zeker nog in je kleine wereld piepen. Niet dat ik van kak en babyspeeksel hou, maar wel van hoe je daar over schrijft. Ik ga ook nog eens naar de Zwarte Zee met u. En hoe gaat het trouwens met Eootje?
Schrijven? Jazeker alstublieft.

Anoniem zei

altijd leuk om te lezen die verhalen over Tadeusz!

Anoniem zei

Rijstkoeken. Dat is voor niets goed. Bleuh, en slecht dat dat is. Tverbaast mij allerminst dat dat een chemische reactie doet met speeksel :D

Carola Rummens zei

Ik was het bijna weer vergeten. Ze zijn al wat groter nu en dus al die kwijl en vuile luiers zat al ergens in een donker hoekje van mijn geheugen weggestopt. Maar je hebt het weer helemaal opgefrist en dan denk ik; hoe kan het dat ik daar vrijwillig drie keer voor gekozen heb?

An zei

Er zijn zo van die dagen... maar gelukkig zijn er veel meer andere dagen. Mooie foto's van je zoontje!

Anoniem zei

Toch altijd leuk om lezen dat het er bij sommige mensen soms ook erg aan kan toe gaan.